سلام به وب سایت خوش آمدید

“خواص ماهی” را بدانید تا سالم بمانید

“خواص ماهی” را بدانید تا سالم بمانید

پنجشنبه 13 خرداد 1395
3:36
گلچین وب

تمام خواص ماهی و فواید روغن ماهی برای سلامتی بدن

ماهی دارای ارزش تغذیه ای بسیار بالایی است و اکثر مواد مغذی مفید و ضروری برای انسان را به تنهایی داراست. ولی ویژگی مخصوص ماهی که آن را بین سایر مواد غذایی حائز اهمیت خاص ساخته است، نوع چربی موجود در آن است. در رابطه با ماهی باید گفت ماهی حاوی مواد مغذی مهمی است که اکثر مردم به اندازه کافی دریافت نمی کنند. ماهی حاوی پروتئین با کیفیت بالا، ید، ویتامین های مختلف و مواد معدنی است. در کل غذاهای دریایی دارای پروتئین بالا، چربی کم، کلسترول کم و همین طور دارای ویتامین ها و املاح می باشند.

افراط در مصرف چربی های حیوانی، سلامت قلب و عروق را به خطر انداخته و در نهایت منجر به سکته های قلبی و مغزی می شود. ولی ماهی و آبزیان با وجود آن که از دسته مواد غذایی حیوانی هستند با این حال نوع چربی موجود در آنها مشابه مواد گیاهی است و از اسیدهای چرب اشباع نشده به نام امگا 3 در آبزیان وجود دارد که اثرات بسیار مهمی در سلامت انسان به عهده دارد و در پیش گیری از بسیاری از بیماریها و کنترل و کمک به بهبود اختلالات و عوارض مختلف نقش مهم و سازنده ای به عهده دارد.

خواص ماهی ، خواص ماهی برای بدن ، خواص ماهی

مهمترین خواص ماهی برای انسان

فواید و خواص خوردن ماهی برای تمام اعضای بدن:

تاکید مکرر متخصصان تغذیه بر مصرف ماهی تا حدودی اهمیت نیاز بدن به امگا3 موجود در ماهی را نشان می دهد اما اینکه ترکیبات مفید موجود در ماهی چگونه می تواند در افزایش سلامتی و تقویت اعضای بدن موثر باشد بحثی عظیم و گسترده است که در ادامه با اصلی ترین آنها آشنا می شوید.

خواص ماهی برای تقویت و سلامت چشم:

دکتر امیلی چو از انستیتو ملی چشم امریکا می گوید: اسیدهای چرب امگا3 می تواند رادیکال های آزاد را در چشم خنثی کند، از آرایش جدید رگهای خونی جلوگیری می کند، التهاب چشم را کاهش می دهد و یا هر سه کار را انجام می دهد.ماهی غنی از امگا3 است که خطر «فساد لکه دار» که منجر به کوری می شود را کاهش می دهد. تحقیقات مشابه چنین یافته هایی را تأیید می کند. مطالعه ای از 681 مرد مسن آمریکایی نشان می دهد کسانی که 2 بار در هفته ماهی خوردند خطر فساد لکه دار 36 درصد کمتر از دیگران است. درمطالعه دیگری از 2335 مرد و زن بالای 50 سال که یکبار در هفته ماهی خوردند خطر بیماری 40 درصد کاهش یافت. در یک مطالعه مشخص شد مصرف منظم ماهی خطر ابتلا به زوال قرنیه را تا 42% در زنان کاهش می دهد.

خواص ماهی برای مبتلایان به صرع و تشنج

مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد امگا 3 روغن ماهی می تواند فرکانس تشنج بیماران مبتلا به صرع را کاهش دهد.حدود 2.3 میلیون بزرگسال و حدود 470.000 کودک در ایالات متحده به صرع، یک بیماری عصبی مادام العمر با تشنج همراه است مبتلا هستند. در حال حاضر، یک مطالعه جدید ادعا می کند بیماران مبتلا به صرع می توانند در حملات تشنج با مصرف روزانه دوز کم امگا 3 روغن ماهی عوارض این بیماری را کاهش دهند.

خواص ماهی برای درمان و پیشگیری از افسردگی:

ماهی به پیشگیری و درمان افسردگی کمک می کند و شما را به انسانی شادتر مبدل می کند. افسردگی یک اختلال روانی جدی و فوق العاده شایع است. مشخص است که افسردگی، باعث غم و اندوه، کاهش انرژی و از دست دادن علاقه به زندگی و فعالیت ها می شود. آزمایش های کنترل شده متعدد نیز نشان دادند که اسیدهای چرب امگا 3 در برابر افسردگی مفید هستند و به طور قابل توجهی باعث افزایش اثربخشی داروهای ضد افسردگی می شوند. ماهی و اسیدهای چرب امگا3، هم چنین ممکن است به سایر اختلالات روانی مانند اختلال دو قطبی کمک کند.

خواص ماهی برای قلب و پیشگیری از سکته:

ماهی ممکن است خطر ابتلا به حملات قلبی و سکته را کاهش دهد.ماهی و سلامت قلبحملات قلبی و سکته دو نمونه از شایع ترین علل مرگ زودرس در جهان هستند. به طور کلی ماهی در زمره بهترین غذاهاییست که می توان برای داشتن یک قلب سالم مصرف نمود.

خواص ماهی ، خواص ماهی ، خواص ماهی برای کودکان

خواص ماهی برای قلب و


[ بازدید : 1429 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به گلچین وب است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]